[cstex] csplain a WinEdt 7.0

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Oct 4 18:37:30 CEST 2012

Dne 4. října 2012 18:20 Petr Olsak <petr at olsak.net> napsal(a):

> Tady je názorný příklad, jak vývoj vede akorát ke zbytečným komplikacím. Já
> jsem vždy generoval formát pomocí iniTeX, resp. initex resp. tex -ini a
> stačilo to. Kdyby chtěla být instalace jednoduchá a přímočará, pak by prostě
> někde existovala dávka na vygenerování formátů obsahující přímo tyto příkazy
> a tím to končí. Žádné konfiguráky, nástroje na generování těch konfiguráků,
> konfiguráky pro tyto nástroje, nástroje na generování konfiguríků těchto
> nástrojů na generování konfiguráků atd. Připadá mi to jako ujetý vývoj.

Tohle funguje za předpokladu, že si člověk z CTAN stáhne plain +
csplain, vytvoří si ručně adresářový strom, nastrká tm všechny
potřebné soubory a nikdy nebude potřebovat nic jiného a nikdy nebude
nic aktualizovat. Jakmile má člověk distribuci, která kromě neměnného
plainu obsahuje další balíčky, které se vyvíjejí, pak je třeba za to
zaplatit nějakou daň. Já jsem si svůj fmtutil-local.snf vyrobil v roce
2009 (do té doby jsem to nějak opakovaně plichtil ručně). Nyní i při
aktualizaci pomocí "tlmgr update -all" mám stále své formáty s
encTeXem.Bez této vymoženosti bych o ně během těch let přišel
několikrát. Nejspíš by se daly tlmgr + další programy z infrastruktury
TL napsat jinak, ale zatím to nikdo neudělal.

Jsou tedy v zásadě dvě možnosti:

1. Nainstalovat nějakou distribuci a naučit se používat její nástroje.

2. Udělat si vše samostatně. Ostatně TeX Live používá pouze podmnožinu
obsahu CTAN, takže člověk, který si bude svoji vlastní instalaci TeXu
udržovat samostatně, se o žádné soubory neošidí. Tedy ošidí se o
automatické vygenerování souborů texmf.cnf, language.dat, psfonts.map
apod. To si bude muset nastudovat z dokumentace a vytvořit.

> Zdravím
>
> Petr Olšák

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/