[cstex] vstupni kodovani csplainu, prosim o nazor

Michal Růžička xruzick7 at fi.muni.cz
Thu Oct 4 15:10:37 CEST 2012

On 4.10.2012 14:49, Milan Vancura wrote:

> [...]
> žádný problém s konverzí starých dokumentů, pokud ji někdo bude potřebovat.
>
> Mimochodem, csTeX je jediný, kde jsem za poslední cca 3 roky přišel do
> aktivního styku s jiným kódováním než UTF-8. A to používám Debian stable,
> linuxovou distribuci, které se techničtí nadšenci vysmívají pro zastaralost.
>
> Když přemýšlím, jaké by mohly být zádrhele, napadá mě jediný: jakmile bude
> default UTF-8, tak není žádný logický důvod (z hlediska uživatele), proč
> nezačít používat i jiné znaky ve zdrojovém souboru, třeba řecká písmena.

Teď mne tak napadlo, více méně mimo toto téma, má XeTeX oproti CsTeXu
nějakou zásadní nevýhodu krom toho, co je dáno z jeho podstaty (tzn.
teoretická možnost různého zlomu na různých operačních systémech kvůli
závislosti na implementaci práce s fonty)?

Před pár dny jsem dostal od jednoho studenta otázku, proč se XeTeX
nepoužívá jako defaultní TeX engine. Pokud pomineme dříve vzniklé
dokumenty, je dnes zásadní důvod začít psát nový dokument v csplainu a
ne pod XeTeXem?

--mr

> Milan Vančura

Michal Růžička <xruzick7 at fi.muni.cz>
OpenPGP key: https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/
Fingerprint: 1CB2 41B9 F029 4B47 EECD  9BDA 90C9 CEB0 524C DACB