[cstex] vstupni kodovani csplainu, prosim o nazor

Jiří Rybička rybicka at mendelu.cz
Thu Oct 4 15:18:17 CEST 2012

Dobrý den,
myslím, že použití XeTeX je správná otázka. Přešel jsem na Xe(La)TeX původně proto,
abych nemusel složitě instalovat jiné fonty. Nakonec se ukázalo, že těch
výhod je podstatně víc a ta hodně markantní spočívá právě v možnosti
zpracovávat vstup v UTF-8. To s sebou taky nese možnost zapisovat různé
znaky přímo, nikoliv pomocí nějakých sekvencí, které nakonec vedou i k
nesprávnému zobrazování některých znaků.

Nejsem si jist, že všechno funguje stejně. Určitě vím v této chvíli o jedné
věci, která mi dost vadí (makra \label a \ref mají v XeLaTeXu jiné chování)
a možná, že odlišností bude víc. Taky vím o chybě, že soubor *.log je
generován na 80 B na řádek bez ohledu na to, že koncem řádku je "rozlomen"
UTF-8 znak. Není to tedy ZCELA bezchybné, ale ty výhody VÝRAZNĚ převyšují
těch pár mušek.

Zdravím
JR.