[cstex] vstupni kodovani csplainu, prosim o nazor

Milan Vancura milan at ucw.cz
Thu Oct 4 14:49:55 CEST 2012

> Dobrý den,

> csplain nepoužívám, takže do toho asi nemám moc co mluvit, ale osobně
> bych se rozhodně klonil k implicitnímu předpokladu UTF-8 na vstupu.
> Pokud vím, tak UTF-8 je už pěkných pár let více méně standardní
> kódování úplně všude krom Windows a s trochou štěstí snad i Microsoft
> časem prohlédne (respektive on by asi i rád prohlédl, ale ocelové koule
> zpětné kompatibility u nohy se u Windows asi jen tak snadno nezbaví...).
>
> UTF-8 je dnes opravdu masivně využívané a jeho výhody jsou zřejmé.
> [...]

Já to vidím naprosto stejně, jak jsem psal už včera, považuji to za jedinou
rozumnou alternativu těm metadatům v souborech.

Dodávám, že je potřeba těm konzervativním zdůraznit jednu věc: UTF-8 je
nadmnožina všech v ČR používaných osmibitových kódování, takže by neměl být
žádný problém s konverzí starých dokumentů, pokud ji někdo bude potřebovat.

Mimochodem, csTeX je jediný, kde jsem za poslední cca 3 roky přišel do
aktivního styku s jiným kódováním než UTF-8. A to používám Debian stable,
linuxovou distribuci, které se techničtí nadšenci vysmívají pro zastaralost.

Když přemýšlím, jaké by mohly být zádrhele, napadá mě jediný: jakmile bude
default UTF-8, tak není žádný logický důvod (z hlediska uživatele), proč
nezačít používat i jiné znaky ve zdrojovém souboru, třeba řecká písmena.

Milan Vančura