[cstex] csplain a WinEdt 7.0

Jaromír Kuben jaromir.kuben at unob.cz
Thu Oct 4 09:20:29 CEST 2012

Dobrý den.

Šel jsem se podívat do instalace TeXLive 2011, kterou jsem dělal před
prázdninami. V celé instalaci je jediný soubor cp1250cs.tcx a to v
adresáři texlive\2011\texmf\web2c . Ta mezera je rozhodně překlep.

Při vytváření fmtutil-local.cnf není potřeba kopírovat celý soubor
fntutil.cnf. V lokálním souboru se napíše jen to, co se má měnit (nebo
přidat). Musí se ale nechat ty řádky

#!csplain
#!pdfcsplain

apod. tak, jak Vám to napsal p. Wagner. Vysvětloval to v e-mailu z 22.
2. 2012. Mino jiné tehdy psal:

Ještě bych asi měl vysvětlit ty "vykřičníkové komentáře" ve fmtutil-local.cnf. On to vlastně není komentář, ale příkaz.

#!pdfcslatex

znamená, že se má ignorovat automaticky generovaný příkaz pro pdfcslatex. V souboru fmtutil-local.cnf tedy nejprve pomocí #! vymažu formáty, které chci mít ve fmtutil.cnf jinak, a pak vložím své vlastní definice. Proto se také nemusím starat o formáty, které nechci měnit.

I když toto asi nebude důvod, proč Vám to pořád nefunguje.

Zkuste se podívat do adresáře texlive\2011\texmf-var\web2c\pdftex resp.
texlive\2011\texmf-var\web2c\tex, kde jsou vygenerovány formáty.
Podívejte se do souboru csplain.log, jestli tam nejsou hlášeny nějaké
chyby, zda se našly všechny soubory apod.

Případně zkuste vygenerovat formáty pomocí řádkových příkazů

tlmgr generate fmtutil
fmtutil-sys --all

Já jsem dělal instalaci pro známé (sám ji ale nepoužívám), kde je k
překódování v csplainu použit enctex. Můj fmtutil-local.cnf je takový:

# Aktivovan enctex resp. pridan etex - Kuben 28. 2. 2012
# from cslatex:
# cslatex pdftex - -etex -translate-file=cp227.tcx cslatex.ini
# pdfcslatex pdftex - -etex -translate-file=cp227.tcx cslatex.ini
#!cslatex
#!pdfcslatex
cslatex pdftex - -etex -enc \let\enc=w \input cslatex.ini
pdfcslatex pdftex - -etex -enc \let\enc=w \input cslatex.ini
#
# from csplain:
# csplain pdftex - -etex -translate-file=cp227.tcx csplain.ini
# pdfcsplain pdftex - -etex -translate-file=cp227.tcx csplain.ini
#!csplain
#!pdfcsplain
csplain pdftex - -etex -enc \let\enc=w \input csplain.ini
pdfcsplain pdftex - -etex -enc \let\enc=w \input csplain.ini
#
# from latex-bin:
# latex pdftex language.dat -translate-file=cp227.tcx *latex.ini
# pdflatex pdftex language.dat -translate-file=cp227.tcx *pdflatex.ini
#!latex
#!pdflatex
latex pdftex language.dat -etex -enc -translate-file=cp227.tcx *latex.ini
pdflatex pdftex language.dat -etex -enc -translate-file=cp227.tcx
*pdflatex.ini
#

Můžete to zkusit udělat také takto. Čeština v (pdf)csplainu funguje,
vstup má kódování cp1250, ale je použit winedt 5.4. To by snad ale neměl
být důvod.

Varianta p. Wagnera (s csplain-utf8.ini) dělá totéž, jen nastaví \let\enc=u.

Zdraví
                Jaromír Kuben