[cstex] csTeX Digest, Vol 69, Issue 1

Řehoř J. Žáček rehor.zacek at gmail.com
Wed Oct 3 15:08:59 CEST 2012

>V balíku cstrip to není explicitně napsáno, ale z doby vzniku a z
>dalších informací v manuálu soudím, že cstrip.tex má kódování
>ISO-8859-2. To by odpovídalo odlišnostem těch několika znaků od CP1250
> (srovnávací tabulka je např. v knize Typografický systém TeX od P.
>Olšáka, pokud mě paměť neklame). Na Vašem počítači zřejmě csplain tké
>pracuje v ISO-8859.

Ano, máte pravdu. Použil jsem také PSPad, nastavil v něm kódovou stránku na
IS-8859-2 a kompilace csplainem proběhla v pořádku...

> [...]
>které kódování češtiny považujete za správné. okud za správné
>považujete ISO-8859-2, pak je to chyba celých Windows, protože toto
>kódování není podporováno. Pokud se smíříte s tím, že ve Windows máte
>CP1250, které se od ISO-8859-2 liší v 7 znacích (dva z nich se
>používají pouze ve slovenštině, ne v češtině), pak stačí udělat obdobu
>fmtutil-local.cnf z mého minul-ho mailu, kdy načtete TCX tabulku pro
>CP1250 takto:
>csplain pdftex - -etex -translate-file=cp1250.tcx csplain.ini
>Pak musíte samozřejmě vygenerovat znovu formáty příkazem fmtutil

Netroufám si rozhodovat, které kódování češtiny je správné. Když jsem psal
na podporu WinEdtu, tak mi programátor od nich psal, že budoucností je
UTF-8.  Ale nechci si přidělávat více starostí, než mám. Takže budu používat
CP 1250, které asi Windows budou používat vždy. Pokud jsem správně pochopil,
co jste napsal ve Vašem prvním příspěvku, tak si vytvořím ve složce
texmf-local/web2c soubor fmtutil-local.cnf. Ale teď přesně nevím: má vypadat
např: takto?:
# cslatex in CP-1250
#!cslatex
#!pdfcslatex
cslatex		pdftex	-	-etex -enc cslatex-cp1250.ini
pdfcslatex	pdftex	-	-etex -enc cslatex-cp1250.ini

# csplain in CP-1250
#!csplain
#!pdfcsplain
csplain		pdftex	-	-etex -enc csplain-cp1250.ini
pdfcsplain	pdftex	-	-etex -enc csplain-cp1250.ini

# latex with enctex
#!latex
#!pdflatex
latex pdftex language.dat -enc -translate-file=cp1250cx.tcx *latex.ini
pdflatex pdftex language.dat -enc -translate-file= cp1250cx.tcx
*pdflatex.ini

Pak spustit tedy fmtutil...

Nebo jsem to nějak zvrtal? Děkuji za trpělivost a odpověď, Řehoř J. Žáček.

P. S.: A omlouvám se, že tu dělám nepořádek ve vláknech... Pokusím se
polepšit...