[cstex] babel, encTeX a inputenc

Marek Nožka marek at tlapicka.net
Fri Oct 19 23:24:58 CEST 2012

Dobrý den.

Dnes jsem se na základě diskuze "babel nebo cslatex" rozhodl vyzkoušet
bablizovanou českou sazbu. Trochu jsem se s tím potrápil. Myslel jsem si
totiž, že pokud mám aktivovaný encTeX nemusím (a ani bych neměl) používat
balíček inputenc. Zjistil jsem ale, že pokud používám latex+babel musím
kromě

\usepackage[czech]{babel}
\usepackage[T1]{fontenc}

použít i

\usepackage[utf8]{inputenc}

Podle toho, co jsem četl, není inputenc úplně čistá cesta k české sazbě.
Proto bych se rád zeptal: Jak se používá encTeX + babel?

Pan Wagner v diskusi váše píše

> ...stačilo na začátek souboru vnutit jeden \input, který
> načetl jiné překódovací tabulky pro encTeX.

Jak to prosím přesně vypadá? Kde může sehnat ony "Překódovací tabulky pro
encTeX"?

Díky za odpověď. Přeji hezký den.

    Marek Nožka
--