[cstex] OPmac -- makra pro (cs)plain, prvni verejna verze

Ladislav Bitto Ladislav.Bitto at savba.sk
Wed Nov 21 07:10:05 CET 2012

Zdravim,

> Váš příspěvek i příspěvek pana Hajtmara mě překvapuje v tom, že
> je z něj cítit vyloučení možnosti návratu k plainTeXu.

Ja som hovoril za seba. Ja by som sa nevracal k plainu, lebo som ho nikdy nepouzival. Niekedy v roku 1989 ma kolega oboznamil s LaTeXom. Iba par minut, bol som bez manualu, mal som jeden alebo dva subory, co on napisal, takze som vsetko musel vycitat z kodov. Ten vystup bol uplne iny, nez trebars z CHIWRITERu (alebo ako sa to volalo) - takze som sa dotoho poriadne zaripol. Az tak, ze som si vytvoril vlastny editor na TeX, uz hned v tom roku. V tychto dnoch dokoncujeme celkom rozsiahlu knihu s kolegom (o nasej Zemi, ja to pisem a kreslim obrazky). Uz nemal v plane dalsiu, ale uz ho trosku presmerovavam, aby sa pustil dotoho - to budu asi same rovnice.

Takze po 23 rokoch a rok pred odchodom do dochodku nemam uz ambicie, aby som zacal robit nieco ine. Ale to neznamena, ze Vase makra nebude pouzivat iny. Je to vynikajuci napad, pravda pre mna prisiel trosku neskoro. Ale pre novych alebo nie az tak starych harcovnikov by to bola velmi dobra volba.  Snad tu v okoli nikdo nevidi lepsie do TeXu, nez Vy. Vidiet, ze lezi jeho osud vo Vasom srdci a robite velmi uzitocne veci v tomto smere. Vzdy je lepsie ked ovladame veci, nez ked veci ovladaju nas.......

Ladislav Bitto