[cstex] OPmac -- makra pro (cs)plain, prvni verejna verze

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Wed Nov 21 00:31:03 CET 2012

Dne 20.11.2012 23:57, Petr Tesařík napsal(a):
> [...]
>>> 2. automatické vytváření seznamů (obsah, rejstřík)
>>> 3. hierarchická struktura dokumentu
>>> 4. rozumné rozhraní pro nastavení tiskového zrcadla

> Ano. Bohužel to neřeší např. prohození levého a pravého okraje na lichých a
> sudých stránkách při oboustranném tisku, centrování a značky pro ořez na A4+,
> apod. Nemusí to být hotové řešení, ale aspoň nějaká kostra by se hodila.

Souhlasím, že by se kostra hodila - možná aspoň pro inspiraci a
"studijní účely" ... já jsem s touto věcí ale nikdy neměl problém,
protože jak píše pan Olšák, tak se dá základní nastavení tiskového
zrcadla opravdu zařídit pomocí pár příkazů (což mi kdysi připadalo velmi
sympatické narozdíl od LaTeXu)... nicméně uznávám, že jsem v té době
nikdy nepotřeboval tisknout oboustranně a ani ořezové značky jsem tehdy
nepostrádal ...

Osobně se domnívám, že základní podpora této věci by udělala (spolu s
OPmacem) z plainTeXu docela atraktivní nástroj, protože pokud se ve
"střevech" TeXu někdo nevyzná, tak zkrátka složitější tiskové zrcadlo
pro oboustranný tisk, ořezové značky, vodoznak, atd... určitě neudělá ......

Vzhledem k tomu, že rozumím argumentu pana Olšáka viz:

[...]

tak, v tom případě bych uvítal jako bonus :-) ještě nějaké makro "OPlayout", které by řešilo i věci související s nastavením tiskového zrcadla ...

Pak si dovedu pro dokumenty, které neobsahují moc grafiky, či jiných speciálností, které jsou např. v ConTeXtu již dobře vychytané atd.. představit i svůj "návrat ke kořenům" ...

Pěkný den všem ...
J.Hajtmar