[cstex] OPmac -- makra pro (cs)plain, prvni verejna verze

Petr Tesařík petr at tesarici.cz
Tue Nov 20 23:57:03 CET 2012

Dne Út 20. listopadu 2012 23:45:31, Petr Olsak napsal(a):

> O bodu 4 jsem samozřejmě také přemýšlel a rozhodl jsem se to nezařadit,
> protože to souvisí s návrhem designu a o tom OPmac předpokládá, že si
> vyřeší uživatel vlastními makry. OPmac nechce přebírat iniciativu v návrhu
> typografie, protože jinak by to konvergovalo k zásuvným balíčkům jako v
> LaTeXu a to je přesně to, k čemu dospět nechci.
>
> Nastavení zrcadla sice obnáší více aspektů, ale to nejjednodušší si asi
> každý rovnou nastaví: \hoffset=-1in, \voffset=-1in a dále měnit tyto
> parametry pomocí \advance.

Ano. Bohužel to neřeší např. prohození levého a pravého okraje na lichých a
sudých stránkách při oboustranném tisku, centrování a značky pro ořez na A4+,
apod. Nemusí to být hotové řešení, ale aspoň nějaká kostra by se hodila.

Ještě jsem si vzpomněl na sazbu do více sloupců, ale vidím, že to OPmac řeší,
i když nevidím, jestli řeší i související otázky (řádkový rejstřík a
vybalancování poslední strany). To ale není podstatné, protože ze zkušenosti
vím, že na řádkový rejstřík si stejně musím dávat pozor při návrhu všude bez
ohledu na použitý nástroj, a balancování poslední strany je zase všude více
nebo méně rozbité...

Petr