[cstex] OPmac -- makra pro (cs)plain, prvni verejna verze

Petr Olsak petr at olsak.net
Tue Nov 20 23:45:31 CET 2012

On Tue, 20 Nov 2012, Petr Tesařík wrote:

> Souhlasím s Petrem. Návrat k plainTeXu je možný, pokud řeší to, kvůli čemu
> jsem začal používat LaTeX (a dnes ConTeXt):
>
> 1. přijatelná konfigurace fontů
> 2. automatické vytváření seznamů (obsah, rejstřík)
> 3. hierarchická struktura dokumentu
> 4. rozumné rozhraní pro nastavení tiskového zrcadla
> 5. jednoduchá integrace s pdftexem
>
> Pokud vidím, OPmac nesplňuje pouze bod 4.

O bodu 4 jsem samozřejmě také přemýšlel a rozhodl jsem se to nezařadit,
protože to souvisí s návrhem designu a o tom OPmac předpokládá, že si
vyřeší uživatel vlastními makry. OPmac nechce přebírat iniciativu v návrhu
typografie, protože jinak by to konvergovalo k zásuvným balíčkům jako v
LaTeXu a to je přesně to, k čemu dospět nechci.

Nastavení zrcadla sice obnáší více aspektů, ale to nejjednodušší si asi
každý rovnou nastaví: \hoffset=-1in, \voffset=-1in a dále měnit tyto
parametry pomocí \advance. Tím se vyhneme nešťastnému Knuthovu nápadu mít
výchozí bod sazby kdesi uprostřed stránky umístěný na základě nějakých
podivných exotických měrných jednotek.

Zdravím

Petr Olšák