[cstex] TeXLive versus balickovaci systemy (was: Čínština v LaTeXu)

Petr Vokac vok at ujv.cz
Thu Jan 5 15:00:02 CET 2012

> Nebo alternativně, proč nejde z TeXLive vytáhnout metadata o závislostech
> a přebalíčkovávat to rutinně do linuxové distribuce tak, aby byl k
> disposici
> vždy aktuální TeX?
>
> Mac OS neznám, ale myslím, že má taky nějaký svůj balíčkovací systém,
> a mám dojem, že i oni v podstatě přebalují TeXLive.

Myslim, ze Gentoo i MacPorts funguji tak jak pisete.
Zakladem je databaze zavislosti (v Gentoo se to jmenuje portage
a v MacPorts portfile). Balickovy system stahne vsechny
potrebne archivy, rozbali je a spusti preklad.
Oboji vychazi z BSD Unixu, je to proto principielne velmi podobne.

Zatim jsem nemel cas (a ani potrebu) se v tom podrobneji vrtat,
proste to funguje a funguje to vetsinou velmi dobre.
Akorat se vsechno preklada ze zdrojaku ale to pri vykonu
dnesnich procesoru zase neni takovy problem.

Petr Vokac

ps: Mac OS X je komercni verze (BSD) Unixu od Applu,
MacPorts je k tomu opensouce doplnek, viz http://guide.macports.org/
O portage: http://cs.wikipedia.org/wiki/Portage