[cstex] TeXLive versus balickovaci systemy (was: Čínština v LaTeXu)

Jiri Demel demel at fsv.cvut.cz
Thu Jan 5 14:36:47 CET 2012

Dne 5.1.2012 01:40, Petr Tomasek napsal(a):
> To je proto, ze ti *****i z TeXLive chteji vsechno delat po svem
> a natruc linuxovym distribucim, takze vnucuji vsem, ze vsechny
> TeXove updaty musi projit jejich dementnim balickovacim managerem...
>
> Proste nakopat do zadnice, kdo takovou zhovadilost vymyslel... :-(
Dobrý den.
Nejsem znalcem balíčkovacích systémů, ale docela rád bych se dověděl,
co na tom pokládáte za dementní.

TeXLive je celkem složitý a multiplatformní systém, tak je logické, že
má svůj vlastní balíčkovací systém. Které jeho vlastnosti pokládáte za
špatné, co tam chybí? Nechci TeXLive nijak hájit, jsem prostě zvědavý,
tak prosím o věcnou odpověď.

Čím TeXLive někoho nutí používat tlmgr?

BTW, ve světe Linuxu není jen jeden balíčkovací systém a každá distribuce
si dělá věci po svém a tváří se, že je na světě skoro sama.

Proč nejde do Linuxové distribuce převzít TeXLive tak jak je a software,
který je na něčem kolem TeXu závislý, navázat (třeba pomocí linků) na
to, co je v TeXLive?

Nebo alternativně, proč nejde z TeXLive vytáhnout metadata o závislostech
a přebalíčkovávat to rutinně do linuxové distribuce tak, aby byl k
disposici
vždy aktuální TeX?

Mac OS neznám, ale myslím, že má taky nějaký svůj balíčkovací systém,
a mám dojem, že i oni v podstatě přebalují TeXLive.

Jiří Demel