[cstex] kody znakov

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Tue May 10 14:33:07 CEST 2011

----- Original Message -----
From: "Zdenek Wagner" <zdenek.wagner at gmail.com>
Sent: Monday, May 09, 2011 2:35 PM
Subject: Re: [cstex] kody znakov

2011/5/9 Anton Surda <fyzisurd at savba.sk>:
> Dobry den,
>
> zda sa, ze priradenie ciselnych kodov znakom je v TeXu dost volne.
>
> Neviem si vysvetlit, preco ked zmenim znaku 221 catcode na aktivny a
> vzniknuty prikaz nejako dodefinujem, rovnako sa mi zmeni aj obsah znaku
> 237
> (normalne dlhe Y). Rozdiel 237-221=16 je zrejme dolezity.
>
> Pouzivam csplain a Miktex.
>
> Za radu ako cistym sposobom priradit znaku 221 vyznam \ced S vopred dakuje

Potreboval bych videt minimalni soubor s touto chybou a zpusob
spousteni. Ono to neni jednoduche. Popsal to Petr Olsak v clanku
Putovani pismene \v{r} z klavesnice na papir. A to se jeste nezminuje
o balicku inputenc a utf, ktere v tom nadelaji dalsi zverstva. (A
proto udelal encTeX, aby cely system byl pruhlednejsi.)

Dalej pripajam testovaci subor. Zda sa, to tcx miestu 221 priradi 237 a o
povodny znak  221 sa nestara. Asi by bolo treba najst a nejako zmenit to
cp852-cs.

\font\rm=csr10
\rm

Ý, í

% znaky maju kody 221, 237; v editore vidim: \c T, \'Y
% po prelozeni v PS vidim: \'Y, \'Y

\catcode`\Ý=13
\def Ý{\c S}

Ý, í

% po prelozeni v PS vidim: \c S, \c S

% rovnaky vysledok dostanem ak zaktivnim í

% pouzivam v~Miktexu  csplain.exe --tcx=cp852-cs  a dvips.exe

% vo fonte csr10 je na pozicii 221 \'Y a 237 \'\i

% v editore \'\i ma kod 161

\bye

Dakuje

Anton Surda