[cstex] pdflatex a proměnná délka stránky...

Jan Pospíšil honik at kma.zcu.cz
Tue Mar 22 19:22:41 CET 2011

Dobrý den,

narazil jsem na problém, se kterým si nevím rady a tak bych rád požádal
o radu. Nevíte prosím někdo, zda (a pokud ano, tak jak) by se dalo nějak
nastavit zrcadlo stránky s proměnnou délkou? Konkrétně bych si to
představoval tak, že tex by stránku ukončil (nějakým definovaným
postupem, např. vysází patičku a přidá příslušný okraj) až vysází
veškerý obsah, resp. až narazí na nějaký \newpage. Nyní to např. řeším
tak, že nastavím délku stránky dostatečně velkou (několik metrů :) pak
výsledné pdf oříznu pdfcropem, ale více by se mi líbilo řešení s
proměnnou délkou stránky (abych mohl např. používat patičky apod.). Je
tohle vůbec v současné implementaci pdflatexu možné?

Můj druhý dotaz se týká kompatibility balíčků fancyhdr a geometry. Při
pokusech s nastavováním různé délky stránek, která jde v geometry velmi
elegantně, jsem náhodou narazil na problém s \textwidth, který mi
fancyhdr nějakým záhadným způsobem zvětší, pokud se loaduje až po
geometry, zatímco když loadování balíčků prohodím, zase se mi poruší
vysázené hlavičky a patičky. Máte prosím někdo zkušenost s používáním
těchto balíčků dohromady?

Předem děkuji za odpovědi.
S pozdravem
Jan Pospíšil

Jan Pospisil, Ph.D.           e-mail: honik at kma.zcu.cz
University of West Bohemia    phone:  (+420) 37763-2675
Department of Mathematics     fax:    (+420) 37763-2602
Plzen, Czech Republic         address: Univerzitni 22, 306 14