[cstex] LaTeX pro pragmatiky

Jiří Rybička rybicka at mendelu.cz
Thu Jun 30 20:13:25 CEST 2011

Dobrý den,
text je velmi pěkně napsán, myslím, že pan Satrapa má ten dar neříct
všechno, přesto dát čtenáři to podstatné. Trochu jsem se usmíval, když jsem
četl první reakce ve smyslu "bylo by dobré tam dát to nebo ono" -- skutečně
každý čtenář najde věc, která by se mu tam líbila. Výsledkem splnění těchto
tužeb je však rozsáhlý, komplikovaný a pro začátečníky nestravitelný moloch.
Bojuju s tímto problémem dost často a dospěl jsem k závěru, že je dobré mít
přesně to, o co se pan Satrapa pokusil: nějaký úvod stravitelný během krátké
doby s vhodnými odkazy na rozsáhlejší a podrobnější zdroje, které využije
čtenář přesně podle svých potřeb.

Co se týče zdrojového textu -- cenné může být i to, že si případný zkoumatel
taky uvědomí, že občas je potřeba udělat něco "nesystémového", protože to v
té souvislosti je optimálním řešením. Tím neříkám, že máme "být za
čuňátka":-) Takže zveřejnění zdrojového textu bych se nebál.

Doporučuji, aby se odkaz na tento text objevil na www.cstug.cz.

Zdravím
J. Rybička.