[cstex] LaTeX pro pragmatiky

Petr Mikulik mikulik at physics.muni.cz
Thu Jun 30 09:26:28 CEST 2011

	Dobrý den,

> delší dobu jsem měl cukání napsat - v první řadě pro své studenty - nějaký
> úvod do LaTeXu, protože k existujícím volným textům na toto téma mám různé
> výhrady. Výsledkem je LaTeX pro pragmatiky, který je k dispozici na adrese

zběžně jsem se na to podíval, úvodů není nikdy dost. Doporučil bych ale v
kapitole o Grafice dát příklad i na vložení png, pdf či eps, nebo aspoň
napsat, že jen a pouze fotografie se vkládají jako jpg, ostatní obrázky musí
být buď vektorově nebo bezztrátově. Jinak se budou stále vyskytovat
studenti, co grafy nebo schémata vkládají jako jpegy, takže s rozmazanými
obrysy i písmeny.

> přimlouval bych se v části o sazbě matematiky o doplnění informace o
> existenci balíčku amsmath a jemu příbuzných.

Jsem téhož názoru. A mezi literaturou by bylo vhodné zmínit skripta (PřF MU)
Sázíme v LaTeXu diplomovou práci z matematiky. Jsou vhodná i pro fyziky :-)

Zdravím,
  Petr Mikulík