[cstex] Slovencina, kodovanie v plainTeX

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Mon Sep 6 17:39:51 CEST 2010

Tomáš Babej napsal(a):
> Dobrý deň,
>
> vedel by mi niekto poradiť ako správne nastaviť kódovanie v
> plainTeX(Mikitex 2.8, pdftex). Doteraz som pracoval v LaTeXe a
> \usepackage mi už proste nepomôže :) . Pracujem na .tex súbore, ktorý sa
> možno na inej konfigurácií skompiluje, len na mojej verzii TeX nie.
> Konkrétne musel som zakomentovať príkaz \shyph ktorý má niečo dočinenia
> so slovenským rozdeľovaním slov. Vytvorený pdf dokument však nezobrazuje
> skoro žiadne slovenské znaky s diakritikou, pri niektorých voľbách
> kódovania dokumentu vidím sem tam možno "č". Rád by som vás opýtal o
> [...]
Dobrý den,

zpráva se objevila až se zpožděním, nevím, zda už Vám někdo odpověděl.

Bohužel, není úplně jasné, co myslíte "něktrými volbami kódování
dokumentu".

Pokud chcete, aby byl dokument přeložitelný pod jakoukoliv instalací
TeXu, musíte slovenské znaky na vstupu mít kódované pomocí TeX sekvencí.
Původní TeX používá na vstupu i na výstupu jen sedmibitový kód, takže
české/slovenské znaky stejně musí být tvořeny kompozitně, v defaultním
fontu CM nejsou.

Jinak předpokládám, že Vaše distribuce obsahuje encTeX pana Olšáka,
musíte si ale přizpůsobit chování TeXu při generaci formátu.

Pokud potřebujete podrobnější návod, pošlete prosím krátkou ukázku + log
soubor z jejího překladu.

S pozdravem,

Luboš Kloc