[cstex] DVI -> doc

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Jan 26 11:25:26 CET 2010

Dne 26. ledna 2010 10:12 Ladislav Bitto <Ladislav.Bitto at savba.sk> napsal(a):
> Zdravim,
> neviem urcite, lebo ho nemam. Ale cital som, ze pod Vistou WORD7  (ci aka je
> najnovsia verzia) uz dokaze ulozit subor vo formate PDF. Keby vedel to aj
> precitat po sebe, tak by asi zvladol nacitat aj PDF inde vyrobene. To by
> vsak bola mozno uz rozpravka na dobru noc. Alebo mozno, ze to niekedy bude.

V principu to jde, alespon castecne. Zalezi na tom, zda lze z PDF
vycist kodovani fontu. Kdyz pouzijete v LaTeXovem dokumentu cmap.sty,
pak v PDF je informace o kodovani vlozena. Lze tedy vytahnout text a
prekodovat tak, jak to chce dany operacni system. Tak funguje
copy&paste. Prikazu pro formatovani neni v PDF moc, da se to take
zvladnout. Potiz je z indickymi pismy, kdy se samohlaska pise nekdy
pred skupinou souhlasek, za nimiz se vyslovuje, nekdy nad souhlaskou,
nekdy pod souhlaskou, a bengalstina a nektera dravidska pisma maji
dokonce dvojdilne samohlasky. Tohle v soucasne dobe nefunguje ani v
copy&paste, protoze mapa toUnicode nema pravidlo typu many-to-many,
takze tuto informaci nelze do PDF vlozit.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/