[cstex] (Lehce OT?) Formátování (La)TeXem do textového souboru?

David Ondřich david.ondrich at gmail.com
Tue Jan 19 09:11:06 CET 2010

Dobré ráno,

> Co tím myslím - viz stránka: http://www.ietf.org/rfc/rfc0822.txt?number=822

RFC dokumenty jsou myslím formátované pomocí troff/nroff syntaxe. To
je jednoduchý značkovací jazyk, který se na UNIXech používal(vá) k
tvorbě dokumentace pro tištěnou i netištěnou podobu.

- x -

Kdysi jsem něco podobného řešil - ještě v dobách LaTeXu 2.09; zdrojáky
už bohužel nemám, ale princip je jednoduchý:

* definujete rozměry stránky pomocí em hodnot tak, jak chcete
(většinou to chce trochu poladit metodou pokus-omyl),
* odstraníte nezbytnosti (záhlaví apod.), necháte jen to důležité,
např. číslo stránky,
* použijete dvi2tty nebo podobný nástroj (existuje tuším ještě catdvi
a dvitext).

Před cca deseti lety jsem tímhle způsobem generoval on-screen
dokumentaci z jednoho zdrojáku s tištěnou PS verzí a fungovalo to
dobře.

Hezký den, zdraví

dond
--