[cstex] (Lehce OT?) Formátování (La)TeXem do textového souboru?

Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o. LPr at pontex.cz
Tue Jan 19 08:45:52 CET 2010

Zdravím v konferenci,

chtěl bych se zeptat, jestli někdo náhodou neřešil výstup z (LaTeXu) do "hezkého ASCII výstupu".

Co tím myslím - viz stránka: http://www.ietf.org/rfc/rfc0822.txt?number=822

Zkrátka jde mi o nějaký procesor - (La)TeX, který načítá svůj zdroják, nebo NĚJAKÝ JINÝ program, který čte nějaký textový soubor (nebo třeba stdin) - a výsledek zapisuje do "ASCII souboru"; aby ten procesor generoval textový výstup s "nějakou štábní kulturou", např. (jak je vidět v ukázce):

-	hlídá počet stránek, doplňuje hlavičku i patičku na stránku,
-	stránka má nějaký (maximální) počet řádků, na její konec se možná umísťuje znak konce stránky (pro tisk),
-	používá určitá pravidla pro sazbu (víceúrovňových) nadpisů,
-	zarovnáná do bloku (tj. doplňuje mezery uvnitř řádku);

-	nemusí umět zápis matematických vzorců.

Párkrát jsem narazil na potřebu takového procesoru - když jsem chtěl napsat nějaký krátký manuál a zároveň jsem chtěl, aby výsledkem byl textový ("ASCII") soubor (tj. ne .dvi, .ps nebo .pdf) s "NĚJAKÝM PĚKNÝM" formátováním; to jsem si ale musel zajistit sám.

Uvedená stránka vypadá na to být generovaná autmaticky - čím?

Zdravím

Lukáš Procházka

--
Ing. Lukáš Procházka [LPr at pontex.cz]