[cstex] xe(la)tex example - MS Word??

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Jan 15 17:42:46 CET 2010

2010/1/15 Jiří Rybička <rybicka at mendelu.cz>:
> Dobrý den,
> jsem téhož názoru. Určitě lze s člověkem, který vyrábí taková "doporučení" a
> který neví o zpracování textů obvykle vůbec nic, aspoň mluvit a ukázat mu
> něco jako typografická pravidla. Je fakt, že přesvědčit takové lidi je velmi
> těžké, ale u nás na fakultě se to podařilo a máme ve vyhlášce děkana, že
> formální stránka práce podléhá typografickým pravidlům, nikoliv wordové
> zvůli...

V jedné instituci kdosi vytvořil závazný předpis na jejich výzkumné
zprávy a udělal šablonu ve Wordu. Jejich někteří matematici to však
chtěli psát v LaTeXu a neuměli LaTeX tak dobře, aby se do té šablony
trefili. Já jsem jim tedy udělal class, kde jsem dodržel velikost
fontu, okraje, formátování nadpisů. Nechtěli po mě dodržování žádných
zvěrstv, šlo jen o to, aby výsledek odpovídal závazné úpravě. Když to
bylo hotové, řekli mi, že mají právo zakázat používání Wordu pro psaní
výzkumných zpráv a nařídit používání LaTeXu, ale nevím, zda to
skutečně udělali. Pozitivní je to, že o tom alespoň uvažovali. Ta
"nejmenovaná" instituce je ČNB.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/