[cstex] Probl0m s obracením obrázků v oblasti margin v prohlížeči vs. při tisku

Jiří Rybička rybicka at mendelu.cz
Fri Sep 11 01:39:06 CEST 2009

Dobrý den,

neodepisuji s tím, že bych uvedený problém vyřešil, ale spíše naopak --
rozšířím jej. Podobnou věc jsem v jedné publikaci musel také použít, ale
řešil jsem to standardním LaTeXovým příkazem \marginpar[xxx]{yyy}. Problém
nebyl v tom, že by se obrázky xxx a yyy tiskly špatně, ale umístění na levé/pravé
stránky známým způsobem chybovalo, což si myslím, že není v souladu s
popisem tohoto příkazu. Navíc zase v jiném textu, kde jsem neměl obrázky, ale
odstavcový text, se tento text automaticky neumístil na novou stránku, ale
vysázel se hluboko pod účaří posledního řádku na stránce, což taky není v
pořádku. Jak má vlastně \marginpar[xxx]{yyy} správně fungovat?

Děkuji
J. Rybička.