[cstex] Probl0m s obracením obrázků v oblasti margin v prohlížeči vs. při tisku

"Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." LPr at pontex.cz
Thu Sep 10 08:34:43 CEST 2009

Ad RM:

... Ve skutečnosti používám i jiné značky než "ručičky", např. stínovaný
box \SquareShadowBottomRight (doplněný o nějaké šipky), a ten už
převrácený ekvivalent nemá.

Ad VZ:

\checkoddpage\ifcpoddpage je mechanismus, jak zjistit, jestli TeX
*skutečně* sází na sudou/lichou stránku. Problém je popsán např. v
http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=marginparside resp.
http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=oddpage.

Mechanismus řešení je zřejmě podobný, jako jsi teď implementoval (dík,
mrknu se na to) - do pomocného souboru se zapisuje informace o čísle
stránky v každém \checkoddpage, při druhém průchodu se testuje lichost
pomocí \ifcpoddpage.

Dohromady je potřeba balíčky mparhack a chngpage.

Obecně:

V prohlížeči jsou značky ozrcadlené tak, jak mají být.

Při (normálním) tisku jsou vždy orientovány do své výchozí polohy, jako
kdyby \reflectbox neexistoval.

Při tisku "jako obraz" (tak se jmenuje volba v dialogu pro tisk pz
prohlížeče) se vytisknou správně (ozrcadleně, kde má být), ale s horší
kvalitou.

(Snažil jsem se stav dokumentovat dvěma .png vloženými v příloze
minulého mailu, snad prošly. Jedno je výřez přenesený z prohlížeče přes
clipboard - tam jsou značky, jak mají být -, druhé je výřez z vytisknuté
naskenované stránky - kde se značky vytiskly nezrcadlené.)

Lukáš