[cstex] sbornik v LaTeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Jun 9 01:11:48 CEST 2009

Dne 8. červen 2009 23:44 Tomas Pelka <tompelka at gmail.com> napsal(a):
> Dekuji vsem za odpovedi, toto je velmi chytre reseni, ja na to sel
> neustale z druhe strany, tedy stazil jsem se onecolumn dostat do
> twocolumn (coz ale automaticky prejde na dalsi stranu).

\twocolumn ma nepovinny parametr v hranatych zavorkach, ktery obsahuje
text, jenz ze ma vysazet nad dvousloupcovou sazbu na celou sirku
(typicky nazev a abstrakt). Podobne prostredi multicols ma za
specifikaci poctu sloupcu 2 nepovinne parametry. Prvni parametr
obsahuje text sazeny pres celou sirku, druhy parametr je minimalni
zbyvajici prostor na strance. V tomto pripade multicols vi, ze text
pres celou sirku patri logicky k nasledujicimu vicesloupcovemu textu,
takze se mezi nimi nesmi zlomit stranka. Protoze vsak spravny vypocet
rozmeru je komplikovany, je dobre pomoci balicku tim druhym nepovinnym
parametrem. Pokud vsak vzdy zacinate na nove strance, je to ve
vysledku jedno.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/