[cstex] sbornik v LaTeXu

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Mon Jun 8 21:38:12 CEST 2009

On Mon, Jun 08, 2009 at 08:47:22PM +0200, Tomas Pelka wrote:
Zdravim,
> potykam se s problemem jak spojit nekoli clanku (4) do jednoducheho
> sborniku, pokud pouziji article pak maketitle vysazi jen prvni titulni
> stranku ale dalsi maketitle neprobehne, tohle je ale vlastnost article.
>
> Sbornik by mel obsahovat:
>  * Titulni stranku (nepovinne),
>  * vlasni clanky,
>  * posledni list s nekterymi udaji.
>
> Napada me predelat chapter, ale zase kdyz pouziji book pak se bude title
> sazet na vlastni stranku. clanky by mely byt ve dvousloupcovem formatu.
>
> Poradite mi kde bych mohl zacit? Dekuji.
Moznosti je nekolik.
Nejprimocarejsi je myslim vysadit kazdy clanek
zvlast bez zahlavi a zapati a cislovani stranek
do PDF, a pak vse spojit pomoci baliku pdfpages,
ktery umi nacist vicestrankova PDF a prisadit
hlavicky a paticky.

Pokud chcete sdilet clankova metadata a generovat
rejstriky, obsah atp., muze stat za to si trochu
pohrat s texovymi makry a zdrojaky clanku.
Ja to delam tak, ze vysadim clanky nejprve zvlast,
zedituji hlavicku tak, ze pouzivaji spolecny styl
a lokalni clankova makra jsou az za \begin{document}.
A pak mam korenovy soubor, kde clankove zdrojaky nacitam
pomoci baliku comment.sty tak, ze vse vne \begin a \end{document}
je ignorovano a definice uvnitr jsou zase lokalni.
Pak cely sbornik vysadim na jeden preklad
a s balikem index treba s tremi rejstriky.
I obsah je generovan, takze nehrozi chybne cislovani,
a daji se delat zmeny na posledni chvili, nebot
vse je automatizovano. Nevyhodou je, ze pri vetsich
sbornicich uz je problem najit takove poradi desitek
nacitanych baliku, aby nenastaly vedlejsi efekty
predefinovavani maker (jak dela napr. hyperref a dalsi).

S pozdravem
Petr Sojka