[cstex] citace obsahujici web-adresu

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Thu Feb 5 12:03:31 CET 2009

Zdenek Wagner napsal(a):

> To me prekvapuje. Ja mam verzi 2.19 z 2006/05/01. Sice jsem ji jiz
> dlouho nepouzil (psal jsem do jinych casopisu), ale nepamatuji si, ze
> by nefungovala tak standardni vec, jako je \-. Ale v URL bych radeji
> pouzil radkovy zlom na lomitku pomoci \discretionary{/}{}{/} a na
> tecce pomoci \discretionary{.}{}{.}, vlozeni divisu do URL pomoci \-
> je matouci.

Používám elsart.cls docela často, ale URL v citacích jsem zatím neřešil.
Osobně bych doporučoval to vyřešit nějakým standardním způsobem, nebo to
nechat být. Pokud nevíme, jakým způsobem vydavatelství zpracovává
rukopis do sazby (a to může být u různých časopisů různé), tak nějaké
"natvrdo" řešení by bylo spíše na obtíž. Výsledná sazba bude totiž skoro
určitě zlomená jinak než rukopis k recenzi.

Takže bych asi použil url.sty a když by to nepomohlo, nechal bych to tak
škaredé a do poznámky k rukopisu bych napsal upozornění, že url.sty
nefunguje v elsart.cls a řešení že nechávám na vydavateli. Podle mých
zkušeností zpracování sazby je v Elsevieru na velmi slušné úrovni a
tohle bez problémů zvládnou. V nejhorším se to dá zachytit v korektuře.

S pozdravem,

Luboš Kloc