[cstex] typografie a \hyphenation

Stepan Roucka tetaberta at seznam.cz
Sun Sep 14 20:40:28 CEST 2008

Dobry den,
pokud vim, tak by se mela sklonovat obe jmena. Spravne tedy podle me je
Gell-Mannova -- Okubova formule.
S tou pomlckou neporadim, v knizkach se obvykle setkavam se spojovnikem
Gell-Mannova-Okubova formule,
ackoliv tady to mozna vypada blbe.

Na strance
http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#pomlcka
se pise:
K psaní měst a jejich částí: Při psaní Praha 10-Zahradní Město vzniká
podivné uskupení 10-Zahradní, poněkud připomínající názvy chemických
látek (např. 1-fenyl-2,3-dimethyl-4-isopropylamino-5-pyrazol). Raději
tedy pišme Praha 10 – Zahradní Město. Důsledné by bylo psát také
Praha – Dejvice, ale jsou-li obě složky jednoslovné, lze se smířit i s
úspornou podobou Praha-Dejvice.

Z toho vychazi i zduvodneni ve wikipedii:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedie:Typografick%C3%A9_rady#Poml.C4.8Dka.2C_spojovn.C3.ADk.2C_minus

Oba texty uvadeji jako moznou variantu pomlcku s mezerami.

S pozdravem
Stepan Roucka