[cstex] Dost off topic: LaTeX => Word

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sat May 31 19:45:05 CEST 2008

Dne 31. květen 2008 19:08 Jan Pospisil <honik at kma.zcu.cz> napsal(a):
> [...]
>
> V době formátů ODF a OOXML založených na XML by člověk řekl, že konverze z
> vlastního xml bude snadná, ale zatím se mi neporařilo najít žádné vhodné
> příklady, podle kterých bych vlastní xslt napsal. Nevěděl by někdo z
> konference o něčem? Naštěstí v tomhle případě nemusím řešit žádnou
> matematickou sazbu. Zahrávám si i s myšlenkou, že bych z latexu/pdf
> nageneroval jednostránkové obrázky, které bych do Wordu vložil na pozadí
> jednotlivých prázdných stránek, ale jako koncepční řešení se mi to moc
> nelíbí, co kdyby mi pak úředník něco neschválil jen proto, že si z dokumentů

Kolega nakonec koupil z grantu nějaký shareware asi za 50 USD a pak
ještě koupil MathType, protože bez něj to matematiku neumí. Dopadlo to
celkem slušně, ale ne úploně podle našich představ, takže na ručním
dolaďování pracujeme už skoro měsíc a ještě to není :-(

Formát DOCX v nejnovějším Wordu je taky XML, specifikace se dá získat,
ale kdosi od Redhatu ji vytiskl a svázal do několika dílů, jejichž
tloušťka je dohromady 3/4 metru. Já bych to studovat nechtěl.
Specifikace formátu pro OpenOffice 1.x má zhruba 800 stran,
specifikace PostScriptu také.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/