[cstex] Dost off topic: LaTeX => Word

Jan Pospisil honik at kma.zcu.cz
Sat May 31 19:08:57 CEST 2008

Přeji pěkný den.

Pane Wagner, chtěl jsem se Vás zeptat, jak jste s konverzí nakonec uspěl?
Podařilo se Vám najít nějaké rozumné řešení? Píšu do listu, možná to bude
zajímat i více lidí.

Já teď zřejmě budu muset řešit podobný problém, když jsem se dozvěděl, že
ministerský úředník striktně vyžaduje matriály pouze ve Wordu! No nezabili byste
ho? :) Poměrně bez problémů máme zvládnutou konverzi dat databáze -> xml ->
latex -> pdf a to plně v UTF-8, ale jak to nějak elegantně převést do wordu
zatím nevím. Zkoušel jsem teď latex2rtf-1.9.19 a celá řada věcí už tam
funguje poměrně slušně, až na tabulky, ty mi to totálně rozbilo.

V době formátů ODF a OOXML založených na XML by člověk řekl, že konverze z
vlastního xml bude snadná, ale zatím se mi neporařilo najít žádné vhodné
příklady, podle kterých bych vlastní xslt napsal. Nevěděl by někdo z konference
o něčem? Naštěstí v tomhle případě nemusím řešit žádnou matematickou sazbu.
Zahrávám si i s myšlenkou, že bych z latexu/pdf nageneroval jednostránkové
obrázky, které bych do Wordu vložil na pozadí jednotlivých prázdných stránek,
ale jako koncepční řešení se mi to moc nelíbí, co kdyby mi pak úředník něco
neschválil jen proto, že si z dokumentů nemohl něco pro sebe okopírovat, že?

Předem díky za rady.
S pozdravem
Jan Pospíšil

Jan Pospisil, Ph.D.           e-mail: honik at kma.zcu.cz
University of West Bohemia    phone:  (+420) 37763-2675
Department of Mathematics     fax:    (+420) 37763-2602
Plzen, Czech Republic         address: Univerzitni 22, 306 14