[cstex] Dvě otázky: poloha tabulátoru na délku; defaultní parametr příkazu

"Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." LPr at pontex.cz
Tue May 20 15:02:00 CEST 2008

Dobrý den,

mám dvě otázky:

1) Potřeboval bych definovat polohu tabulátoru (prostředí tabbing)
nikoli nějakým řetězcem, ale nějakou délkou. Asi něco jako kdybych místo:

\begin{tabbing}

  XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX \= XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX \kill

\end{tabbing}

mohl napsat:

\begin{tabbing}

  \NECO{5cm} \= \NECO{10cm} \kill

\end{tabbing}

Tj. "NECO" by mohl být nějaký standardní příkaz LaTeXu, ale nevím jaký.
Resp. matně si vzpomínám, že v cca minulém měsíci jsem narazil na příkaz
(nebo balíček) (bohužel ani nevím, jestli zde v konferenci či někde na
webu), který uměl vytvořit horizontální box předem dané délky a do něho
umístit text (dalo se zvolit jestli vlevo, na střed nebo vpravo). Možná
tentýž příkaz na vytvoření boxu by se dal použít i pro můj problém.

2) Druhá otázka se týká programování příkazu. Chtěl bych vytvořit příkaz
TODO, který se bude zadávat s jedním parametrem. Ale potřeboval bych
uvnitř ošetřit situaci, že parametr je prázdný, a takovém případě použít
"???" místo #1. Pro zběhlé programátory to asi asi bude triviální, já
však do takové množiny nepatřím. Stávající příkaz vypadá takto:

\newcommand{\TODO}[1]{\colorbox{red}{\textsl{#1}}}

Ještě bych měl podotázku: lze říci LaTeXu, aby bral do jména příkazu i
číslice, tj. aby i bylo možno vytvořit příkaz pojmenovaný např. "\Test1"?

Předem děkuji za odpovědi.

S přáním hezkého dne

Lukáš Procházka

--