[cstex] naprosto stupidni dotaz na cestinu

Hana Skoumalova hana.skoumalova at ff.cuni.cz
Wed Mar 12 11:05:52 CET 2008

A M wrote:
> Take preji hezky den,
>
> a dekuji za privetivou odpoved. To jakym zpusobem latex vyuzivate by
> me vyhovovalo asi nejvic. Bohuzel nemuzu prave prijit na to jakym
> zpusobem ceske deleni zapnout. Pro me je to velky zmatek. Existuje
> patch od pana Tesarika pro nainstalovani czhypn do babelu.

Řekla bych, že už dávno není zapotřebí, a jestli jste se ho pokoušel
instalovat, mohl jste tím něco pokazit.

> chybi soubor pro deleni. Jste prvni ktera pise, ze staci cestinu (ci
> dalsi jazyk) zapnout. Vsude jsem nasel jen tuze komplikovane postupy
> jak do babelu cestinu implementovat.

V babelu čeština už dávno je.

> Jsem odhodlany i preinstalovat distribuci. Dival jsem se na tetex ale
> ten uz je ukonceny s odkazem na TeXLive. Zkusim tedy nainstalovat ten
> a zprovoznit babel.

Já si myslím, že by všechno mělo fungovat i v MiKTeXu. Našla jsem v
dokumentaci, jak se zapíná dělení slov:
http://docs.miktex.org/manual/hyphenation.html. Zkoušel jste to?

Hana Skoumalová