[cstex] naprosto stupidni dotaz na cestinu

A M alladjex at gmail.com
Wed Mar 12 10:28:11 CET 2008

Take preji hezky den,

a dekuji za privetivou odpoved. To jakym zpusobem latex vyuzivate by
me vyhovovalo asi nejvic. Bohuzel nemuzu prave prijit na to jakym
zpusobem ceske deleni zapnout. Pro me je to velky zmatek. Existuje
patch od pana Tesarika pro nainstalovani czhypn do babelu. V instalaci
Miktexu zadny takovy soubor neni a pri prekladu se vypise chyba ze
chybi soubor pro deleni. Jste prvni ktera pise, ze staci cestinu (ci
dalsi jazyk) zapnout. Vsude jsem nasel jen tuze komplikovane postupy
jak do babelu cestinu implementovat.

Jsem odhodlany i preinstalovat distribuci. Dival jsem se na tetex ale
ten uz je ukonceny s odkazem na TeXLive. Zkusim tedy nainstalovat ten
a zprovoznit babel.

Mam hrozne rad pismenka a sazim privatne i jine veci nez matematiku. S
postupem let mi TeX prinasi spise dalsi a dalsi zklamani a postupne
jsem (ac nerad ... radsi bych psal sazbu ala programovani) donuceny
preji na jine klikaci programy. Mam pocit ze nestesti TeXu do budoucna
lezi v tom ze nema odpovidajici konkurenci co se tyce vedecke sazby.
Popripade tohoto stylu sazby. Smutek ktery na me padl byl z toho, ze v
prispevkach mnoha v cechach zainteresovanych lidi slycham spis
konzervativni poznamky a nevstricnost k lidem jez nejsou nebo nemuzou
venovat svuj volny cas hrabani se v texovych makrech ;[

Nicmene Vam jeste jednou dekuji za motivaci, zkusim to s babelem jeste
jednou.

Ales Matas }I{