[cstex] Makra v TeXu pro bakalarskou/diplomovou praci

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Sat Jan 19 01:31:06 CET 2008

Dobry den.
Kdyz jsem pred uz hodnou dobou propadl kouzlu Plainu a kvuli nemu
"opustil" LaTeX (se kterym jsem kdysi davno s knizkou od pana Rybicky
zacinal), tak jsem se pokousel taky sehnat spoustu "predloh" pomoci
nichz bych mohl zacit delat svoje vlastni dokumenty. Nakonec to dopadlo
tak jak pise pan Wagner - koupil jsem TBN pana Olsaka a zacal od zacatku.

Myslim si, ze i kdyz najdete neco co by mohlo na prvni pohled vypadat,
ze se vam to bude hodit, tak nakonec zjistite, ze vam to vubec nemusi
vyhovovat.
Pokud jste obstojny Plainista, tak si rezervujte na svoji diplomku dost
casu! Vic casu nez vlastni diplomce budete podle mne venovat tomu aby
vase diplomka aspon trochu vypadala (ne po strance vzhledove, ale z
hlediska obsahu, rejstriku, grafiky atd.). Oponovat mi v tomto budou
snad jen Plainovi mistri typu pana Olsaka (TBN je ukazkou toho, ze se da
v Plainu udelat ledacos). I kdyz jsem byval jeden cas zaryty plainista,
tak bych vam asi v tomto pripade poradil, abyste sahl po jistote, kterou
vam nabizi LaTeX. A pokud mate neco osobniho proti LaTeXu nebo nechcete,
aby vase diplomka vypadala LaTeXove unifikovane, tak vrele doporucuji
ConTeXt (ke kteremu jsem zbehl od Plainu), ktery podle mne nabizi
"snadnost ovladani", jakou nabizi LaTeX, ale na druhe strane velkou
flexibilitu a variabilitu, ktera je vlastni Plainu.

Preju dobrou volbu a pekny den
Jarda Hajtmar