[cstex] Makra v TeXu pro bakalarskou/diplomovou praci

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Jan 18 22:05:56 CET 2008

18.1.08, Ondrej <leguanolog at seznam.cz>:
> Dobrý den
>
> jsem postaven před úkol napsat bakalářskou práci a rád bych tak učinil v
> TeXu (nikoliv LaTeXu), ale ještě se v něm moc nevyznám a tak by se mi
> hodila nějaké "vzorová" práce/soubor maker pro psaní
> bakalářské/diplomové práce. Ať hledám jak hledám, stále mohu najít jen
> práce v LaTeXu (kterému bych se rád vyhnul). Jediné, co jsem našel v
> plainu je tohle
> http://nightmare.sh.cvut.cz/~sailor/skola/x37bap/x37bap.htm , ale to mi
> přijde takové nedotažené. Neznáte něco lepšího (klidně i anglicky)?

V tom tkví jeden z rozdílů mezi plainem a LaTeXem. LaTeX už sám od
sebe nabízí mnoho maker, např. na obsah, rejstřík, nadpisy kapitol
atd. Navíc k němu existuje hromada nejrůznějších balíčků, ale
samozřejmě nemusíte najít přesně to, co potřebujete. Je to samozřejmě
za cenu toho, že je to docela velký mamut, s nímž taháte věci pro
mnohé dokumenty nepotřebné. V plainu se předpokládá, že si každý
nadefinuje svá makra sám, a to jen minimální podobu potřebnou pro daný
dokument. Nepočitejte proto s tím, že najdete plainovský balíček pro
univerzální použití. Stejně si budete muset vzít např. TeXbook naruby,
kde je mnoho užitečných návodů, a udělat si to sám.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/