[cstex] Čeština v MiKTeXu 2.7

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Jan 7 00:40:15 CET 2008

7.1.08, Derek Pilous <Derek.Pilous at seznam.cz>:
> [...]
>
>   jsem začátečník a mám praktický dotaz: platí stále (tj. i v MiKTeXu 2.7), že babelizovaná čeština nemá takovou typografickou kvalitu jako csTeX (nepřesně posazená diakritika apod.)? Je-li tomu stále tak, pak potřebuji poradit, jak pomocí csTeXu vytvářet v MiKTeXu 2.7 pdf soubory. Prosím o srozumitelnost - např. na CSTUGu jsem nalezl odkaz, pomocí kterého lze údajně "pohodlně" nainstalovat nový modul pro češtinu do babelu, ovšem pro laika je naprosto nepožitelný (polovině návodu nerozumím a rozhodně nehodlám provádět takové bizarnosti, jako instalovat perl). Předem děkuji.

Ve standardní babelizované češtině něco chybí, ale nejsem si jist, zda
je to tak moc na závadu typografické kvalitě. Jen se možná trochu víc
nadřete při přípravě dokumentů. Instalační skript je psán v perlu
proto, aby fungoval ve všech operačních systémech a ActivePerl se
nainstaluje ve Windows snadno. Lze to samozřejmě udělat bez perlu
pomocí původního návodu Petra Tesaříka, ale myslím si, že ten je pro
začátečníka ještě méně stravitelný.

> Derek Pilous

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/