[cstex] Latex2html a utf-8

Vit Zyka vit.zyka at gmail.com
Mon Feb 4 14:13:42 CET 2008

Hana Skoumalova wrote:
> Dobrý den,
>
> před časem jsem zkoušela převést nějaké latexové dokumenty do html a
> výsledek byl velmi uspokojivý. Dnes tu ale marně zápasím s kódováním
> UTF-8 - mám ho v latexovém zdrojáku a chci ho mít i v HTML, ale nedaří
> se mi toho dosáhnout.
>
> Pracuji v linuxu, v terminálu mám LC_CTYPE nastaveno na cs_CZ
> (ISO-8859-2) a v latexovém zdrojáku mám
> \usepackage[utf8]{inputenc} (místo utf8x),

S latex2html vam neporadim, ale pokud vas editor uklada soubor v
ISO-8859-2, pak musite psat
   \usepackage[il2]{inputenc}

S pozdravem
Vit Zyka

> [...]
> výstup byl taky v UTF-8, ale nemůžu zřejmě přijít na tu správnou
> kombinaci. Výsledek buď:
>
> 1. je kódovaný v UTF-8, ale v hlavičce je meta-tag <META
> HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-2">
>
> 2. v hlavičce je meta-tag <META HTTP-EQUIV="Content-Type"
> CONTENT="text/html; charset=utf-8">, ale každý z dvojice bytů v textu je
> zakódovaný další dvojicí bytů, takže místo českého znaku vznikne
> nesmyslná čtveřice bytů.
>
> Mohl by mi někdo, kdo používá latex2html a UTF-8, poslat svůj
> .latex2html-init nebo parametry z příkazové řádky?

Ing. Vít Zýka, Ph.D.           TYPOkvítek, Czech Republic

computer vision application  aplikace pocitacoveho videni
database publishing                databazove publikovani
scientific book typesetting     sazba odbornych publikaci

tel.: (+420) 777 198 189       www: http://typokvitek.com