[cstex] Problém při instalaci babelu pod TeXLive2007

"Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." LPr at pontex.cz
Tue Apr 29 14:22:09 CEST 2008

... Tak jsem zkusil přenastavit proměnnou PERL5LIB do
PERL5LIB=C:\TeXLive2005\xemtex\perl\lib;C:\TeXLive2005\xemtex\perl\site\lib
(tj. do původní instalace TexLive2005) a - příkaz (perl install.pl --tl)
prošel! Děkuji za "nakopnutí".

Ad mezery: ve jmínech souborů a adresářů zásadně nepoužívám, tj. adresář
pro TL2005 je C:\TeXLive2005", pro TL2007 je C:\TeXLive2007".

K instalaci TL2007:

Už zde konferenci probíhala diskuse o tom, že instalace TL2007 je trochu
nešťastná, že se totiž sahá příliš často po malých souborech na
instalačním DVD a proto instalace trvá (zbytečně) dlouho. Proto jsem
zkusil jinou věc - instalační DVD jsem přehrál na lokální HDD a
instaloval odtud. Zkušenost: samotné překopírování souborů z DVD na HDD
trvalo také docela dlouho cca 1.5 hodiny (dělal jsem při tom ale i jinou
práci), samotná instalace pak cca hodinu (CPU 3 Hz dual core, WinXP,  2
GB Mem). Pak následoval stav tlpmgui "poinstalační akce...", který také
trval dost dlouho, ale protože nedával žádné průběžné informace (při
instalování balíčků se alespoň objevuje jaký balíček a procento), po
čase (cca 20 min) jsem instalátor ukončil. Pak jsem tlpmgui spustil
znovu a v panelu "správa instalace" dal všechno aktualizovat. Uměl by
někdo ozřejmit:

- Co dělá tlpmgui v rámci "poinstalačních akcí"?

- Jak tak "poinstalační akce" může trvat dlouho?

- Pokud jsem z tlmpgui v rámci "poinstalačních akcí" vyskočil, může to
být příčinou nedobře (neúplně) instalovaného Perlu do TeXLive2007?

A dotaz k letošku:

- Chystá se pro letošek nějaké aktualizované distribuční DVD s novým
TeXLive (třeba TeXLive2008)?

- - Pokud ano, nevěděl by někdo, čím by měl TL být vylepšen? (Třeba Win
instalátor, cs-balíček babelu aj.)

Děkuji.

Zdravím.

Lukáš Procházka