[cstex] Problém při instalaci babelu pod TeXLive2007

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Apr 29 14:41:41 CEST 2008

2008/4/29 "Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." <LPr at pontex.cz>:
> [...]
> DVD a proto instalace trvá (zbytečně) dlouho. Proto jsem zkusil jinou věc -
> instalační DVD jsem přehrál na lokální HDD a instaloval odtud. Zkušenost:
> samotné překopírování souborů z DVD na HDD trvalo také docela dlouho cca 1.5
> hodiny (dělal jsem při tom ale i jinou práci), samotná instalace pak cca
> hodinu (CPU 3 Hz dual core, WinXP,  2 GB Mem). Pak následoval stav tlpmgui
> "poinstalační akce...", který také trval dost dlouho, ale protože nedával
> žádné průběžné informace (při instalování balíčků se alespoň objevuje jaký

Já mám podobný HW, ale 64bit, 4GB RAM a je na tom Linux CentOS 4.x
(teď je to 4.6, v době instalace asi 4.3). Instaloval jsem z ISO
image, kopírování zabralo asi 15 minut, instalace necelou půlminutu.
Na notebooku ASUS (Intel Centrino 1.6 MHz), 512 MB RAM, Fedora Core 2,
trvala instalační fáze něco přes 15 minut.

> balíček a procento), po čase (cca 20 min) jsem instalátor ukončil. Pak jsem
> tlpmgui spustil znovu a v panelu "správa instalace" dal všechno
> aktualizovat. Uměl by někdo ozřejmit:
>
>  - Co dělá tlpmgui v rámci "poinstalačních akcí"?
>
>  - Jak tak "poinstalační akce" může trvat dlouho?
>
>  - Pokud jsem z tlmpgui v rámci "poinstalačních akcí" vyskočil, může to být
> příčinou nedobře (neúplně) instalovaného Perlu do TeXLive2007?

Je to možné.

>  A dotaz k letošku:
>
>  - Chystá se pro letošek nějaké aktualizované distribuční DVD s novým
> TeXLive (třeba TeXLive2008)?

Ano, mělo by být distribuováno v létě, přesný termín ještě není znám.

>  - - Pokud ano, nevěděl by někdo, čím by měl TL být vylepšen? (Třeba Win
> instalátor, cs-balíček babelu aj.)

Instalátor je zcela předělán, v pdftexu je integrován skriptovací
jazyk LUA. CS-babel se snažíme prosadit, ale není jisté, zda se to
podaří.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/