[cstex] Dost off topic: LaTeX => Word

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Apr 23 14:37:42 CEST 2008

Dne 23. duben 2008 10:21 Jan Pospisil <honik at kma.zcu.cz> napsal(a):
> On Wed, 23 Apr 2008, at 08:32 +0200, Lubos( Kloc wrote:
>
>  > Tohle bude asi docela dobre fungovat pro text, ale co to udela s
>  > matematikou? Mam dojem, ze tyto programy proste vyrastruji vzorce do
>  > bitmapoveho obrazku, a to asi pan Wagner nechce.
Udelal jsem nekolik dalsich experimentu. Zjistil jsem, ze v TL2007 je
z tex4ht pouze cast, ktera umi konverzi do HTML. Stahl jsem si tedy
tex4ht, pustil jsem z nej skript pro prevod do OOo a zjistil jsem, ze
to nedela SXW, ale ODT. Nainstaloval jsem tedy nejnovejsi OOo primo z
openoffice.org, zkusil otevrit ten ODT, ale reklo mi to, ze je
poskozeny a neopravitelny. Zkompiloval jsem si tedy ze zdrojaku
TL2008, protoze tam tex4ht je komletni. Overil jsem si, ze muj
dokument jde v TL2008 prelatexovat a prebibtexovat. Konverze do ODT mi
vytvorila soubor, pri jehoz otvirani OOo reprodukovatelne chcipne
(vyrobilo to nejaky bug report, tak jsem ho odeslal). Zkusil jsem
vyrobit XML vhodne pro nacteni do Wordu, pohledem vidim, ze rovnice
jsou v MathML, ale ten soubor neni well-formed. Zkousel jsem ho trochu
je formatovano smetistnim zpusobem bez indentace, takze se v tom
lidsky moc vyznat neda. Bohuzel <oXygen/> odmitne preindentovat
soubor, ktery neni well-formed :-(. Word 2007 tvrdi, ze neumi nacist
XML, kdyz neni well-formed, takze jsem si nemohl vyzkouset, jak si s
MathML poradi.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/