[cstex] Pouziti TeXu ve vyuce matematiky

Miroslav Fikar miroslav.fikar at stuba.sk
Mon Sep 10 21:24:32 CEST 2007

Dobry den,

s panom Marikom uz som komunikoval predtym. Myslim, ze mate pravdu, viacero
ludi ide na podobny problem s rozdielnym pohladom a je to prospesne, ked o sebe
vedia.

Moje vysledky v tejto oblasti si mozete stiahnut tu:

http://www.kirp.chtf.stuba.sk/publication_info.php?id_pub=447

V strucnosti, jednotlive testove otazky nerobime rucne, ale ich generujeme
automaticky pomocou Matlabu. Ten zabezpeci generovanie nahodnych cisel a
vypocet vysledkov. Potom mame pripravene XML sablony, v ktorych su miesta pre
cisla vygenerovane Matlabom. Ak potom dame Matlabu generovat danu otazku
stokrat, dostaneme 100 rovnakych otazok ale s roznymi cislami v jednom XML
subore.  Potom pouzivame XSLT transformacie, ktore z toho urobia alebo vystup
pre LaTeX->PDF, alebo vstup pre Moodle.

Islo by problemov urobit aj XSLT subor pre vytvorenie vystupu, ako to ma pan
Marik. A potom pustit cez Acroweb na vytvorenie tych fantastickych klikacich
PDF pana Marika.

M. Fikar