[cstex] Navod - Instalace ConTeXtu pod TeXLive 2007 ve WinXP

Vit Zyka vit.zyka at gmail.com
Sun Oct 14 16:49:56 CEST 2007

Jaroslav Hajtmar wrote:
> Tedy navod na instalaci ConTeXtu pod TeXLive 2007 ve WinXP :

Diky za navod. Zde je par poznamek vyplyvajicich z mych zkusenosti:

> 1. Pro fungovani ConTeXtu pod TeXLive 2007 ve WinXP je potreba mit
> nainstalovano RUBY! Ten jsem stahl a nainstaloval z

Ruby je dobre, ale zrejme neni nezbytne.

> http://www.ruby-lang.org/en/downloads/ . Standardne se Ruby nainstaluje
> do korenoveho adresare C:\ruby
>
> 2. Vse ze stare verze TeXLive odinstlovat! (Vcetne GhostScriptu, Perlu

Toto uz vubec neni potreba, viz drivejsi e-mail s prikazem
   F:\texlive\setuptl\tlpmgui --install-mode

> atd...), dale zrusit vsechny cesty v path a zrusit vsechny systemove
> promenne, ktere byly vytvoreny puvodni verzi TeXLive.
>
> 3. Nainstalovat TeXLive 2007 (z DVD, image atd..). Pro instalaci ja
> osobne vybiram variantu FULL, instaluji pouze pro jednoho uzivatele a
> instaluji do c:\TeX (system defaultne nabizi c:\TeXLive2007)
>
> 4. Stahnout z http://www.pragma-ade.com/download-1.htm novou verzi
> ConTeXtu (ja stahl full variantu tj. cont-tmf.zip, cont-img.zip,
> cont-fnt.zip, cont-ext.zip, cont-exa.zip, cont-ppc.zip a cont-mpd.zip)

dulezity je hlavne
   cont-tmf.zip - context
   cont-fnt.zip - podpora dalsich fontu
dalsi se jiz prilis casto nemeni a pro upgrade neni nezbytne
   cont-ext.zip - rozsireni (autorem neni HH)
   cont-img.zip - obrazky pro testovani (vhodne k vytvareni minimalnich
verzi bug reportu)
vetsinou zcela zbytecne
   cont-exa.zip - PDF interface
   cont-ppc.zip - chemicke vzorce
   cont-mpd.zip - konvertor Metapost -> PDF

> 5. Soubory cont-tmf.zip, cont-img.zip, cont-fnt.zip, cont-ext.zip,
> cont-exa.zip, cont-ppc.zip a cont-mpd.zip  jsem rozbalil do adresare
> c:\TeX\texmf-dist   (standartne do c:\TeXLive2007\texmf-dist)

Pokud by jste se chtel vratik k predchozi verzi, je lepsi kopirovat do
texmf-upgrade a tento adresar vlozit do TEXMF promenne v texmf.cnf
souboru. texmf-upgrade musi predchazet texmf-dist.

> 6. Pri instalaci se vytvori v rootu C: adresar C:\texmf-local. Do neho
> zkopiruji svoji starou slozku texmf-local (kde mam svoje knihovny,
> fonty, davkove BATCH a EXE soubory, atd.)
>
> 7. Pridam do systemove promenne PATH cestu ke svym davkam a EXE
> programum v C:\texmf-local\batch a C:\texmf-local\exe

Toto je nestandardni zpusob!!! PATH bela nastavena instalatorem na adresar
   C:\TeX\bin\(VAS_OPERACNI_SYSTEM)\
(standartne do c:\TeXLive2007\bin\(VAS_OPERACNI_SYSTEM)\)

> 8. Restartuji pocitac (systemove promenne, ktere se pri instalaci a pri
> zmene PATH vytvorily se inicializuji! Pokud nerestartnete pocitac,
> neexistuji ve WinXP cesty k binarkam a davkam! )

restart netreba, staci spustit novou konzoli

> 9. Provedu aktualizaci TeXLive spustenim prikazu :
>
> texhash
> mktexlsr
> updmap
> updmap --syncwithtrees
> texmfstart texexec --make --all

uplne staci
   texmfstart texexec --make --all

(texhash=mktexlsr, updmap context vubec nepouziva)

S pozdravem
Vit Zyka