[cstex] Navod - Instalace ConTeXtu pod TeXLive 2007 ve WinXP

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Sat Oct 13 14:14:11 CEST 2007

Dobry den.

Jak jsem slibil, posilam navod na instalaci ConTeXtu pod TeXLive 2007 ve
WinXP.
Upozornuji na to, ze je to navod, ktery jsem "zplodil" vicemene
empiricky na zaklade metody pokusu a omylu a na zaklade rad a pripominek
clenu teto CsTeXove konfery - jeste jednou diky jim za to. Primarne jsem
ten navod napsal pro sebe :-), abych nemusel priste pracne vse znovu
objevovat a nasel ho na internetu v archivu konference. Druhotne jej
davam k dispozici uzivatelum zacatecnikum jako jsem ja, kteri potrebuji
jakousi "kucharku", nebot profesionalove jej asi potrebovat nebudou
protoze maji vic znalosti a zkusenosti ...

Tedy navod na instalaci ConTeXtu pod TeXLive 2007 ve WinXP :

1. Pro fungovani ConTeXtu pod TeXLive 2007 ve WinXP je potreba mit
nainstalovano RUBY! Ten jsem stahl a nainstaloval z
http://www.ruby-lang.org/en/downloads/ . Standardne se Ruby nainstaluje
do korenoveho adresare C:\ruby

2. Vse ze stare verze TeXLive odinstlovat! (Vcetne GhostScriptu, Perlu
atd...), dale zrusit vsechny cesty v path a zrusit vsechny systemove
promenne, ktere byly vytvoreny puvodni verzi TeXLive.

3. Nainstalovat TeXLive 2007 (z DVD, image atd..). Pro instalaci ja
osobne vybiram variantu FULL, instaluji pouze pro jednoho uzivatele a
instaluji do c:\TeX (system defaultne nabizi c:\TeXLive2007)

4. Stahnout z http://www.pragma-ade.com/download-1.htm novou verzi
ConTeXtu (ja stahl full variantu tj. cont-tmf.zip, cont-img.zip,
cont-fnt.zip, cont-ext.zip, cont-exa.zip, cont-ppc.zip a cont-mpd.zip)

5. Soubory cont-tmf.zip, cont-img.zip, cont-fnt.zip, cont-ext.zip,
cont-exa.zip, cont-ppc.zip a cont-mpd.zip  jsem rozbalil do adresare
c:\TeX\texmf-dist   (standartne do c:\TeXLive2007\texmf-dist)

6. Pri instalaci se vytvori v rootu C: adresar C:\texmf-local. Do neho
zkopiruji svoji starou slozku texmf-local (kde mam svoje knihovny,
fonty, davkove BATCH a EXE soubory, atd.)

7. Pridam do systemove promenne PATH cestu ke svym davkam a EXE
programum v C:\texmf-local\batch a C:\texmf-local\exe

8. Restartuji pocitac (systemove promenne, ktere se pri instalaci a pri
zmene PATH vytvorily se inicializuji! Pokud nerestartnete pocitac,
neexistuji ve WinXP cesty k binarkam a davkam! )

9. Provedu aktualizaci TeXLive spustenim prikazu :

texhash
mktexlsr
updmap
updmap --syncwithtrees
texmfstart texexec --make --all

Nyni by melo uz vse fungovat resp. aspon me to funguje.

Doufam, ze to nekomu pomuze usetrit nekolik hodin, ktere jsem u toho
stravil ja :-)

Vsechny zdravim Jarda Hajtmar