[cstex] Instalace TeXLive 2007

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sat Oct 13 11:11:14 CEST 2007

13.10.07, Jaroslav Hajtmar <hajtmar at gyza.cz>:
> DObry den.
> Koukal jsem do davkovych souboru, ktere spousteji preklady jednotlivymi
> formaty a zarazilo mne, ze se tam pise neco jako temxfstart texexec.rb %
> .... atd..
> Mozna se mylim, ale pripona .rb me uvadi v predstavu ze se spousti
> nejaky RUBY skript ... a pritom se mne to na zacatku instalace Tex Live
> informovalo, ze bude nainstalovan Perl...

Perl se instaluje, protoze je vyzadovan mnoha programy. ConTeXt byval
drive psan v perlu, nyni je v ruby. Na kazdem Linuxu je ruby
automaticky (nebo se da doinstalovat jako balicek). Nejsem si jist,
jestli je windowsova verze ruby v TL. Pokud ne, musite si ruby
nainstalovat sam. Mozna by bylo vhodne napsat bug report, ze se ve
windowsove verzi neinstaluje volitelne ruby, podobne jako perl a
ghostscript (a melo by se nastavit, ze ConTeXt pozaduje ruby a pokud
uz nekdo ruby ma, nesmi se instalovat znovu). Mel by to napsat nekdo,
kdo ma zkusenosti s Windows a s ConTeXtem a kdo je ochoten s
predstihem overit, ze je to udelano dobre. Je ale mozne, ze nejaka
pristi verze ConTeXtu bude misto ruby pouzivat lua.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/