[cstex] Instalace TeXLive 2007

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Oct 12 11:16:02 CEST 2007

12.10.07, Jaroslav Hajtmar <hajtmar at gyza.cz>:
> DIky za tip, stahnu to z webu...
>
> Jen jsem se chtel zeptat k instalaci: Neni nejaka moznost jakesi
> "standartni instalace"? Tim minim : "Je nutne vsechny polozky, ktere

Mate moznost vyberu nekolika schemat, ale ja jsem radeji take
instaloval vse. Navic nemohu vedet predem, ktere balicky bude
vyzadovat clanek do Zpravodaje, ktery mi nejaky autor posle, takze v
zasade stejne potrebuju vsechno.

> [...]
> pak jen "odznacit" veci, ktere bych dle meho nazoru nemusel potrebovat
> tj. dokumentace v nemcine, franc., ........atd..
> Nakonec jsem zjistil, ze je asi casove lepsi nekoukat na misto na disku
> a vybrat uplne vse a nechat to nainstalovat, aby mi neco duleziteho snad
> nekdy nechybelo...
> Pak jsem ale zjistil, ze instalace trvala z DVD nepredstavitelne dlouho
> (nechal jsem pocitac bezet pres noc...)
> Nemate nekdo prosim nejaky tip? Asi je lepsi DVDcko zkopirovat na HD a
> pak teprve spustit instalaci ... (nebude nejaky problem s cestami ???)

Problem s pomalosti instalace je znamy, stezuji si na to i jini
uzivatele z jinych koncin zemekoule a podporili to testy. Spojili se
zde 2 problemy. Jednak instalator pro Windows neni napsan dostatecne
optimalne, vyzaduje prilis mnoho chaotickych pristupu na DVD, coz
windowsovy ovladac neumi sam optimalizovat a kopirovani je pomale.
Druhy problem je v tom, ze asi doslo k problemum s kvalitou pri
lisovani DVD a je asi otazka stesti ci smuly, zda jste dostal DVD vice
nebo mene povedene (Karl Berry psal, ze priste si musi kvalitu lepe
ohlidat). Ja jsem instaloval TL2007 nekolikrat z ISO image, protoze
jsem to potreboval jeste drive, nez fyzicky dosly DVD (a mel jsem i
testovaci verze). Plna instalace trvala priblizne pul hodiny (na
ruznych linuxovych strojich). Pak jsem delal instalaci primo z DVD na
dvouprocesorovem Athlonu 1.6 GHz s 512 MiB RAM, mam uplne novou
mechaniku DVD-RW LG, a trvalo v CentOSu 4.5 to vice nez 4 hodiny.
Totez jsem udelal na stroji s Windows XP, kde je procesor 2.4 GHz,
taky 512 MiB RAM, stejny model DVD mechaniky a ze stejneho media se to
taky instalovalo dele nez 4 hodiny. TL2005 takove problemy nemelo,
instaloval jsem to z DVD jak v Linuxu, tak ve Windows.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/