[cstex] Špatný vzhled dokumentů napsaných v MikTeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Oct 3 15:49:18 CEST 2007

3.10.07, Roman Maňák <astro_x at post.cz>:
> Děkuji všem za tipy a nasměrování ke správnému výsledku. Já se v tom až
> tak dobře nevyznám, takže se omlouvám, jestli teď něco napíšu špatně.
> Problém byl pravděpodobně následující: Používal jsem babelizovanou češtinu
> a i když jsem měl v hlavičce uvedené následující:
>
> \usepackage{babel}
> \usepackage[T1]{fontenc}
> \usepackage[cp1250]{inputenc}

\usepackage[T1]{fontenc} obvykle vede na bitmapové EC fonty, k nimž
Type1 nejsou. Podobně, jako lze v pdftexu dynamicky přemapovat CS na
LM, existuje i podobný soubor pro přemapování EC na LM. Pak ale není
důvod, proč nepoužít LM fonty přímo. Stačí přidat ještě:

\usepackage{lmodern}

Mimochodem, pokud skutečně chcete mít češtinu, pak ji musíte
specifikovat, tj. ten první řádek musí vypadat takto:

\usepackage[czech]{babel}

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/