[cstex] Špatný vzhled dokumentů napsaných v MikTeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Oct 3 12:23:31 CEST 2007

3.10.07, Petr Vokac <vok at ujv.cz>:
> [...]
> prokreslena.
> Na notebooku s rozlisenim 1280x800 jsou pismenka malo citelna -
> cast fontu neni vubec zobrazena (jak v xpdf tak v acroreadru).
> Hral jsem si s nastavenim linuxu na notebooku podle
>  http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Xorg_and_Fonts
> a moc to nepomohlo.
> Minuly tyden jsem mel v ruce notebook s vistou a zobrazeni
> pdf-ka vyrobeneho texem bylo stejne spatne jako na mem linuxu.
> Pritom jine pdf dokumenty jsou - v obou systemech - casto docela pekne.
> Na notebooku ted znovu pouzivam xdvi - pripada mi to malinko

A neni to tim, jak zde jiz bylo napsano, ze do PDF vkladate bitmapove
fonty? Programy jako xdvi, windvi, dviwin, dvipm, dviscr, gs (a mozna
i jine) vykresli bitmapove fonty docela dobre, na rozdil od Acrobata.
Nejsem si jist, jak do dopadne v xpdf. A rozhodne nepatri do souboru
urceneho pro osvitku, pouze s vyjimkou, ze znate presne rozliseni dane
osvitky a vite, jak spravne nastavit mode pro METAFONT (a to nevite
temer nikdy, protoze pracovnici DTP studia jen zridka znaji TeX a
vyrobce osvitky se o testovani s METAFONTEM nezajima). Bitmapove fonty
do PDF ani na osvitku nepatri. Mohou tam byt jen v NOUZOVEM pripade,
kdy pouziti konkretniho fontu je dulezitejsi nez typograficka kvalita.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/