[cstex] Zapeklita grafika

Milan Vancura milan at ucw.cz
Fri May 18 15:11:48 CEST 2007

> Podobne vela sa da usetrit aj s ciarami. Napriklad, mriezku 200x300
> zapisujeme normalne 200 ciarami zvysle a 300 ciarami vodorovne. Vznikne
> nam asi 25KB PS subor (lebo sa zapise 500 krat moveto ....., lineto ....).
> Ta mriezka sa da zapisat aj s dvoma ciarami. Jednoducho tak, ze
> zadefinujeme hrubku pera 30cm, dlzku ciary 0.01mm, dlzku medzery 0.99mm.
> Potom staci jedna vodorovna a jedna zvisla ciara. Vysledny subor bude mat
> len cca 300 bajtov (0.3Kb).

Dobry den,

musim rict, ze to je uzasne vtipne reseni. Oproti tomu klasicke reseni s for
cyklem v PS je uplna nuda! :-)) Ukazuje to, jak se umite podivat na problem z
uplne jine strany...

Dekuji za inspiraci.

Ve slozitejsich pripadech je ale dobre davat pozor, jestli si tim clovek
neprivodi potize. Napr. kdyz hranice ctverecku vykreslim tak, ze nejdrive
nakreslim caru sirky i delky 1cm cernou a nasledne o (0.5mm,0.5mm) posunutou
caru o sirce a delce 0.9cm bilou, mam krasny ctverecek. Ale uz nikdy nebude
pruhledny, uz bude uvnitr vzdycky bily. Coz mi muze nekdy pozdeji podrazit
nohy az zapomenu na to, jak je makro udelano, a pokusim se namalovat dva takove
ctverecky pres sebe...

Milan Vancura