[cstex] Zapeklita grafika

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri May 18 11:14:42 CEST 2007

Zdravim,

On Fri, 18 May 2007, [windows-1252] Lubo^Z Kloc wrote:

> Prikladam odzkouseny komentovany priklad reseni tohoto problemu v
> MetaPostu a vysledek v PDF.
> Zvolil jsem vlnovku (funkci sinus). Jak vidno, neni to nic sloziteho,
> tim mene zapekliteho.

Pozrel som. Ja som si to tiez vyskusal. V tomto pripade asi je zbytocne
pouzivat fill, lebo vysledok je rovnaky aj bez neho, ale subor sa ukaze
podstatne rychlejsie. Pri PDF ani tak nezbadat, ale pri PS je to uz
okatejsie. Mne ten subor je iba 17Kb (Vam 37KB). Mam 19Kb ked pouzijem
fill (288 krat 4 znaky navyse). Napriklad pri PDF animacii by to uz bolo
badatelne spomalenie. Ja nepouzivam METAPOST, ale "cisto" zapisujem PS
kod pomocou FORTRANu. Ako ste aj Vy poznamenali, pisat priamo PS nie je
jednoduche a cloveka to velmi otravi (hlavne ta opacna logika).

Podobne vela sa da usetrit aj s ciarami. Napriklad, mriezku 200x300
zapisujeme normalne 200 ciarami zvysle a 300 ciarami vodorovne. Vznikne
nam asi 25KB PS subor (lebo sa zapise 500 krat moveto ....., lineto ....).
Ta mriezka sa da zapisat aj s dvoma ciarami. Jednoducho tak, ze
zadefinujeme hrubku pera 30cm, dlzku ciary 0.01mm, dlzku medzery 0.99mm.
Potom staci jedna vodorovna a jedna zvisla ciara. Vysledny subor bude mat
len cca 300 bajtov (0.3Kb).

Zdravim
Ladislav Bitto