[cstex] Zapeklita grafika

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Mon May 21 07:35:40 CEST 2007

On Fri, 18 May 2007, Milan Vancura wrote:

> Dobry den,
>
> musim rict, ze to je uzasne vtipne reseni. Oproti tomu klasicke reseni s for
> cyklem v PS je uplna nuda! :-)) Ukazuje to, jak se umite podivat na problem z
> uplne jine strany...

Vacsinou to cloveku skoci uplne nahodou. Kreslim obrazky uz 30 rokov, toto
ma napadlo len minuly tyzden (ladil som animaciu s milimetrakmi v pozadi a
sekalo ma, ze to dajak dlho trva, tak ma kdesi uz doma napadlo, ze tie
ciary by som mohol nakreslit aj takto).

GSVIEW vsak to nevykresluje uplne koser. Mam dojem, ze to dajak inac
pocita, nez tie "normalne ciary". Ked nakreslite dve mriezky vedla seba.
Jednu normalne a jednu s tymto sposobom, tak zbadate rozdiel (hlavne, ked
sa na to pozriete v mensom rozliseni). Normalne ako keby boli presnejsie.

> Dekuji za inspiraci.

Nie je za co. Snad sa to niekde bude dat pouzit (hlavne v PDF animaciach).
Napriklad fullcircle uz davno pouzivam tak (v urcitych situaciach), ze
nakreslim "ciaru" do toho isteho bodu s prislusnou hrubkou (pri
linecap 1). Pri linecap 2 bude plny stvorec.

> Ve slozitejsich pripadech je ale dobre davat pozor, jestli si tim clovek
> neprivodi potize.

Presne tak. Vzdy si treba dopredu rozmysliet nasadenie niecoho. No ale
tazkosti budu furt, kym tu budeme - ked ich je malo, tak clovek si uz
dajake vymysli.

Zdravim
Ladislav Bitto